انعکاس مطبوعات در یزدفردا "

هفته نامه آیینه یزد"زبان دراز  "بعد از گذشت عيد از حالات و احوالات دو گروه كثيرالتعداد و قليل التعداد براي آيينه اي‌ها مي‌گوئيم:

در سفر:
برخورداران خوش اقبال به ياد خوش گذراني‌هاي خود هستند كه شال و كلاه كرده و تعطيلات را در سواحل «نيس فرانسه» گذرانده، قبرس و يونان و آنتاليا را زير پا در نورديده، نسوان راه بازار و كلينيك پوست را طي كرده انواع و اقسام لباسها و پارچه‌ها را خريده و براي كم كردن سن و سال و صاف كردن پوست اقداماتي نموده اند. اما ناداران بد اقبال هنوز خجالت زده هستند كه چگونه شب عيدي خود را مخفي كرده بودند تا از بلاياي مرسوم و موعود عيدانه و رفت و آمدهاي فاميل برهانند.

هنگام ورود به خانه:

دارايان خوش اقبال به ياد مي‌آورند كه چگونه با دستهاي پر از پاكتهاي اشربه و اطعمه و البسه به دولت سرا مشرف مي‌شدند و ناداران بد اقبال خاطرات خود را از آن شبها مرور مي‌كنند كه پشت درمي ماندند تا برنامه نود به پايان برسد و آنگونه وارد اتاقك خود شوند كه زن و فرزندان بهانه لباس نو و شيريني و آجيل نگيرند.

در خريد تنقلات

خانم بالاخطي‌ها بر نوع و تنوع انواع آجيل و شيريني و ميوه دستوراتي صادر مي‌كردند كه مبادا از مامان و خاله ملوس كمتر خريد كنيم و همسر پايين خطي‌ها هنور ناراحت از اينكه مجبور شده بودند جلو «ور پريدگان» را گرفته كه چرا تخمه هندوانه كه تابستان در كنار آفتاب خشك كرده بي مناسبت در جيب ريخته و خورده اند.

نكته آخر اينكه تعدادي خوشحال هستند كه بالاي وام ميلياردي آب سرد وگوارايي نوشيده و بعضي نگران از اينكه چگونه اجاره عقب افتاده را به صاحبخانه بدهند.

زبان بريده به كنجي نشسته و مدتي عود سوزانده تا گوشه‌اي از اوضاع و احوال بالاخطي‌ها و پايين خطي‌ها را براي علاقه مندان آيينه بنويسد تا چه قبول افتد و چه در نظر آيد!!

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا